Rok vydání: 2014
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fragment

Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich!
Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk.
Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal.
Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...

Za poskytnutí knihy k recenzi bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment!

Každý den se ohol. Nedělej nic, co by tě prozradilo. Nebuď nervózní, nesmíš se nadměrně potit. Buď vždy na pozoru. Je až s podivem, co všechno se Gen od svého otce jako malý kluk naučil. Vyrůstal ve světě, kde lidé - neboli glupani – jsou pouhou potravou pro nelítostné a krvežíznivé upíry, kteří sami sebe považují za lidi. Glupani jsou podle nich jen jednoduchými nevyvinutými bytostmi, které stěží dokážou přemýšlet. V tomhle se však neskutečně mýlí. Gen mezi nimi žije už nespočet let. Chodí s nimi na střední školu, studuje s nimi, přežívá mezi nimi. Ale když se blíží Hon, jedna z událostí, která se naposledy konala před deseti lety, hrozí Genovi odhalení. Několik upírů bylo vybráno, aby se účastnili Honu a měli tak možnost, jako jedni z mála, ochutnat glupaní maso. Naneštěstí byl Gen mezi vyvolenými a s ním i Záře. Upírka, která tohoto chlapce záhadně přitahuje.

Když Gen s ostatními soutěžícími dorazí na místo, kde má dojít k zahájení Honu, nestačí se divit. Říkalo se, že glupani už dávno vymřeli. On sám žil v domnění, že je poslední svého druhu. Jak postupně zjišťuje, glupani, které upíři mají připravené k Honu, jsou uzavřeni v kopuli, která se otevírá pouze přes den. Upíři se totiž na slunci uškvaří, jejich tělo se rozloží, rozleptá a oni umřou velice bolestivou smrtí. Jak den za dnem ubíhá, Gen se potřebuje umýt a najíst. Jeho zápach časem cítí i ostatní upíři a to není dobré znamení. Jídlo nebylo v poušti snadno k sehnání a voda taky. A tak chlapec poznává glupany, kteří žijí pod kopulí. Nemají kam utéct a tak se pod tunu skla vracejí každý den, hodinu před západem slunce. Dokáže před nimi Gen udržet vážnou tvář a dotáhnout Hon až do konce? Dokáže je nechat napospas smrti?

Strhující příběh z pera amerického spisovatele Adrewa Fukudy čtenáře strhne a jeho příběh se čte jedním dechem. Ačkoli je začátek mírně uspávavý, následující stránky člověka doslova pohltí. Udržet se psychicky po tom všem, čím si hlavní hrdina prošel, je velice obdivuhodné a u Gena není divu, že je zprvu dosti necitlivý. Naučil se chovat jako upír a tak i smýšlet jako upír. Poslední blízký a zároveň člen rodiny mu zemřel před pár lety a od té doby žije na vlastní pěst. Čtenář muže tak z první ruky vidět, co to s člověkem udělá. Smrt, kam se mladý chlapec podívá, se pro něj stala běžnou věcí. Čtenář může mít někdy tendenci knihu zavřít, jelikož při čtení to chce chladnou hlavu. Některé smrti jsou dosti pikantně popsané a já osobně jsem knihu při takovýchto věcech zavírala, abych se mohla trošku nadýchat čerstvého vzduchu.

V tomto případě zapomeňte na to, že se jedná o upíří tématiku. Já sama jsem na ni už dávno zanevřela a knihu jsem si přečetla pouze na základě mnoha doporučení. A tak, jako mi ostatní říkali, ať na nic nečekám a pustím se do čtení, i já Vám tuto knihu směle doporučím. Překonejte prvních pár stran a zjistíte, že tahle kniha opravdu stojí za to!

4/5