Autoři: Sara B. Elfgrenová, Mats Strandberg
Žánr: YA
Rok vydání: 2012
Počet stran: 520
Nakladatelství: Fortuna Teen

Apokalypsa začíná v Bergslagenu.
Engelsfors, město, které buď milujete, nebo nenávidíte. Většina tamních obyvatel ho spíš nenávidí. Právě tam se díky krvavému měsíci sejde v zábavním parku šest dívek, které nemají vůbec nic společného. Netuší, jak se tam dostaly ani co je tam táhlo. Jejich osudy jsou však náhle propojeny. Odpovědí na otázky se jim nedostává, vědí jen, že ať se stane cokoliv, musí stát při sobě a postavit se zlu, které v Engelsforsu přebývá.
Kniha je prvním dílem trilogie.

Engelsfors. Malé, nic neříkající město, které je naopak velice výjimečné. Mezi studenty je nespočet rozdílů, někteří usilují o nejvíce pozornosti, jiní naopak chtějí být neviditelní, přežít a dokončit školu a konečně opustit celé město. Nejvíc rozdílných je právě sedm z nich, kteří však mají společné něco velmi významné a nadpřirozené. Avšak jejich rozhodnutí vzepřít se tomuto poslání a spojit síly proti zlu je velké. Tak velké, že nakonec jejich přesvědčení změní jenom něco opravdu závažného. Nikdy jich už totiž nebude sedm...

Kruh začíná naprosto fantasticky. Se smrtí se totiž setkáte už na prvních stranách, a tak vás to hned pohltí s pocitem, že se jedná o velice slibný thriller. Mrazivé nutkání číst dál, postavy, které jsou každá krásně propracovaná, vás jen utvrzuje v tom, že je to vážně dobrá kniha. Nakonec se z onoho super thrilleru vyloudí Young Adult příběh o vyvolených a záchraně světa. Přesto je kniha stále čtivá a vy každou chvíli čekáte, co nového hlavní hrdiny čeká. Jedná se spíš o kombinaci několika žánrů, kde naleznete i detektivní zápletku s prvky hororu.

Ze začátku se člověk může topit v postavách, ale po čase se naučí plavat a vyznat se v nich, jejich rozdílný charakter tomu náležitě napomůže. Mě osobně byla nejvíce sympatická Minoo a Linnéa, které pro mě byly velice zajímavými osobnostmi. Naopak nejméně jsem si oblíbila Annu-Karin, tato dívka měla v sobě tolik vzteku, který byl pochopitelný, přesto její činy už tolik pochopitelné nebyly. Svůj vztek totiž postavila na první místo a nic jiného ji pomalu ani nezajímalo. Kompletně všechny postavy jsou pro knihu velice důležité a jsou neobyčejně realistické. Jejich postupný vývoj a dospívání jsou v průběhu příběhu krásně vidět.

Po dlouhé době jsem se opět setkala s knihou, u které jsem hned po prvních sto stranách nevěděla, kdo je hlavním aktérem všech těch hrůzností a kdo proti našim vyvoleným skutečně stojí. Autoři si pohráli s každým detailem od charakteru hrdinů přes velice dobře popsanou magii až po krásně utvořenou zápletku a její rozuzlení.

Kniha je velice chytlavým čtením, které jen tak nepustíte z ruky a budete hltat jednu stránku za druhou každým douškem.  A přesto, že mohla být o několik stran kratší, není to žádný závažný problém, který by vám nějak uškodil. Obecně není na knize znát, že by se na ní podíleli dva autoři, což jí jen přidává na kvalitě.

4/5

Recenze psána pro
logo_knihcentrum_bilypodklad